HKB Gözü Instagram'da

7 Şubat 2015 Cumartesi

Beni Kör Kuyularda Merdivensiz Bıraktın- Münir Nurettin Selçuk (Takıntı Şarkılar-7)

Sanat bir yetenek mi bilemiyorum. Ama sanat kokan bir evde büyümenin büyük bir fark yarattığı ortada. Türk Müziğinin unutulmaz ismi sevgili Münir Nurettin Selçuk. Ve o babanın oğlu Timur Selçuk.
Bundan uzunca bir zaman önce, Bir İstanbul Masalı dizisi yayındayken, bir bölümde şarkıya dikkat çekilerek yayınlandı. Sonrasında büyük bir ilgi gördü. Oğul Selçuk'un Babamın Şarkıları albümünden "Beni Kör Kuyularda Merdivensiz Bıraktın" bizlerin yüreklerini yeniden ısıttı.

Bestenin yanı sıra, güfte içimizi sızlatıyor:

Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın,
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.

Bu aslında bir şiir, hem de Ümit Yaşar Oğuzcan imzası taşıyan bir şiir. Kısaca anlatmak gerekirse.
Şiirin hikayesi üzerine çekişli rivayetler var. Her ne kadar emin olamasak da Ümit Yaşar Oğuzcan'ın genç yaşta intihar eden oğlu Vedat Oğuzcan'a yazdığı söylenir. Ümit Yaşar Oğuzcan'ın sürekli intihar teşebbüsünde bulunduğu bir evde büyüyen oğlu, sonunda kendini Galata Kulesinden atar. 17 yaşında hayatına son veren Vedat'ın elinde "Baba, intihar öyle değil, böyle edilir!" diye bir kağıt bulunduğu söylenir. Bu acıyı Oğuzcan başka bir şiirinde anlatacaktır...


Münir Nurettin'in billur sesinden...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder