HKB Gözü Instagram'da

29 Temmuz 2013 Pazartesi

Nazende Sevgilim - Figen Genç (Takıntı Şarkılar-4)



Ne yazmalıyım, nasıl başlamalıyım bilemiyorum. Yabancı şarkıları severken tereddüt etmedim. Müzik evrenseldir dedim her zaman. Ama ya besteyle birlikte güfte de sizin ruhunuzu okşuyorsa? İşte hal böyle olunca karşımıza yıldızlı bir takıntı şarkı çıkıyor. Nazende Sevgilim, nasıl ve nerede karşılaştığımı hatırlayamıyorum. Belki de Fatma söylemişti bana. Melihat Gürses yorumuyla? Bilemiyorum.
Ama ben en çok Figen Genç yorumuyla Başka Dilde Aşk filminde kesintilerle hazırlanan klibini sevdim. Birçok kişi söyledi bu parçayı ama nedense ilk duyduğum yüreğimi ısıttı. Tabi ki Azeri müziğinin unutulmaz ismi Reşid Behbudov taş plak kayıdını da dinlemeniz tavsiye olunur.
Aslında Nazende Sevgilimi böylesine sahiplenip hayranlıkla bahsetmem biraz bencilce olacak. Burada zikretmem gereken isimler var. Reşat Kağan ve Arzu...
Fransa'dayken sürekli mektuplaştığım Arzu Ablama bir kart gönderdim. İçine de Nazende Sevgilimin sözleriyle birlikte. Güzel sesli ablam, üç yaşındaki yeğenimiz Reşat'a öğle uykularında söylemeye başlamış bu şarkıyı. Ardından da başına bela almış. Bizim ufaklık, Nazende Sevgilim olmaksızın uykuya dalmaz hale gelmiş.
İyi Dinlemeler...

Turhal / Temmuz'13
HKB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder