HKB Gözü Instagram'da

28 Temmuz 2013 Pazar

"TAKINTI ŞARKILAR" NEDİR?



Sabah, öğlen, akşam, aç tok karnına fark etmez... Hatta gözünüzün çapağını silmeden belli bir süre deli gibi dinlediğiniz. Dinledikçe kendinizden geçip tekrar dinlediğiniz şarkılara "Takıntı Şarkılar" denir.

Takıntı Şarkılar üç şekilde ortaya çıkar:
  • Bir yerde hatta alalade bir yerde kulağınıza bir şey çalınır. Sözlerini bile çıkartamazsınız. O kadar belli belirsizdir ya da çok net bir şekilde bir parçasıdır. Sözlerini bilmeden mırıldanmaya o güzel şarkıyı katletmeye başlarsınız. Kuvvetle muhtemel sonradan biri size bunu dinletir ya da televizyonda görürsünüz. Ve dersiniz ki; "Yah ben de bu şarkıyı duyuyorum diyordum hep bu mu söylüyormuş" ya da "ahh bu filancanın şarkısıymış" Ardından o şarkı, sizin "takıntınız" haline gelir.
  • İkinci yöntem benim hayatımda çokça gerçekleşir  Kısacası tanıtma dediğimiz yöntemle ortaya çıkar. Bir arkadaşınız size YouTube'tan şarkının linkini atar. Ya da şöyle der: "Ahh bak sen bu şarkıyı hiç duymuş muydun?" Nokta. İşte o zaman hiç duymadığınız şarkı sizin kanınıza girer.
  • Son yöntemimiz ise benim en vazgeçilmez "takıntılara takılma" yolumdur. Film ya da dizi gibi görselliklerin arkasında fon müziği olarak kullanılarak keşfedilen ve keşfedildiği gibi bağımlılık yapan şarkılar.
Bu "Takıntı Şarkılar", hayatım gibi epey bir çeşitlilik gösteriyor. Zaman zaman değil çoğu zaman... Aralarında hiç duymadığınız Japonca, Korece, İngilizce, Ermenice, Azerice şarkılarla birlikte vazgeçilmez Türkçe şarkılarımız da var.
Biliyorum, sizin de takıntılarınız var! Ama şimdi hatırladığım kadarıyla eski ve oldukça da yenilerini sizinle buradan paylaşacağım. Takipte kalın!

Turhal / Temmuz'13
HKB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder