HKB Gözü Instagram'da

21 Aralık 2013 Cumartesi

Benim Yolum / My Way / 마이웨이 / 2011

Gerçek bir hikayeyi konu alan film, sinema tarihine geçecek bir savaş filmi.

Ben demekten bıktım, adamlar yapmaktan bıkmadılar. Evet, Koreliler bu işi biliyor. Film yapmasını... Belki yakın zamanda büyük bir savaş geçirdiklerinden dolayı bunu işlemeyi çok iyi biliyorlar hemde... Er Ryan'ı Kurtarmak, bir efsane oldu. Kabul ediyoruz. Ama bundan birkaç yıl önce izlediğim Teagukgi (Brotherhoods War) için yaptığım yorum; "eğer bu filmde Tom Hanks oynasaydı, 2004'te alacak Oskar bırakmazdı" olmuştu.
Sonra aynı yönetmenin yani Kang Je-kyu'nun 2011 yapımı My Way'i izledim...
Çala kalem yorum yapmanında bir adabı olmalı, seviyeyi düşürmeden ne yazmam gerekiyor onu düşünüyorum... Evet, o zaman şöyle diyelim: Etkileyici!
Konu olduğu gibi savaş sahnelerinin kameraya alınışı da, filmde çok ustaca işlenmiş.
Savaş sahnelerinin işlenişi, bu filmin sinema tarihine geçmesi için yeterli bile. Ve tabi ben yine filmi bir uluslararası ilişkilerci (!) olarak izlediğimi kabul ediyorum. Savaş, bizim en son çalışma alanımızdır. Savaş olmasın diye uluslararası ilişkilercilere (!) ihtiyaç vardır. İşte bu film her uluslararası ilişkilercinin (!) ve askerin izlemesi gereken bir başyapıt olarak çıkıyor karşımıza. Savaş bir yol değildir. Savaş alanında insanlık yoktur. Film, Teagukgi'de olduğu gibi savaşın bu soğuk yüzünü birkaç saatlik de olsa evimize, odamıza ve -eğer yatakta izliyorsanız benim gibi- yatağımıza kadar getiriyor.
Yönetmen Kang Je-kyu yine savaş içinde insanı ele almış.
Zaman zaman kendinize sorular sorarken bulacaksınız.
Filmde, millet, dil, vatan gibi kavramları sorgulamakla birlikte, bir de siyasi tarih dersi de alıyorsunuz. II. Dünya Savaşından önce, Japon emperyalizminin Kore Yarımadası ve Çin'de ki durumu. Ardından Rus-Japon Savaşı. II. Dünya Savaşı ve Japonya'nın kaybetmesi. Almanya SSCB çarpışmaları ve savaşın kaderini değiştiren Normandiya Çıkarması... Filmin dili Korece diye geçse de daha çok Japonca, Korece, Rusça, Almanca, Çince, İngilizce hakim.
Film hakkında çok şey var söylenecek lakin benden bu kadar, gerisini yazının sonuna yorum olarak sizden bekliyorum. Ve yazını başında söylemem gerekeni, sonunda söylüyorum, FİLM GERÇEK BİR HİKAYEYİ KONU ALMAKTADIR.
İyi Seyirler
HKB
Aralık'13 Antalya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder