HKB Gözü Instagram'da

22 Mart 2013 Cuma

Aşk Kırmızı (Bir Postmodern Yeşilçam Klasiği)


Okuldan geldikten sonra, akşam yemeğinden önce televizyon kanalları bu kadar çeşitli değilken izlediğimiz yeşilçam filmleri... İşte o zaman tanıdık biz "Dört yapraklı yoncayı" ve Jönlerimizi...
Bazen siyah beyaz, çoğu zaman renkli bu filmlerde şarkı söyleyen pavyon kadınının dudakları hep uyuşmazdı söyledikleriyle... Ama biz yine de sevdik bu filmleri, yıllar yıllar sonra bile...

Filmin yönetmeni Osman Sınav ve Nurgül Yeşilçay
İşte "Aşk Kırmızı" bize, yıllar sonra bu aksaklıklardan ders almış bir şekilde karşımıza çıkıyor. Dönemin Türkan Şoray'ı olduğuna günden güne daha da çok inandığım, Nurgül Yeşilçay yine parlıyor ve büyüyor peyaz perdede...

(Nurgül Yeşilçay konusunda maalesef hiç tarafsız olamayacağım. Kendisini Antalya Altın Portakal'da kırmızı halıda gördüm ve bir kez daha şahit olduğum güzelliğine. Hatta o kadar bakmış olacağım ki nazardan eteğinde ki çiçeklerden biri yere takılıp yırtıldı.)
Aslına bakarsanız Nurgül Yeşilçay beyaz perdede biraz fazla hatta çok da fazla parladığını söylemeden geçemeyeceğim. Malum film "+13 ve Cinsellik Öğesi" işaretleriyle başlıyor. Ama genel olarak beni rahatsız eden bir çıplaklık yok ki zaten Nazlı karakteri sonuçta bir eskort kız.

Şefkat Hoca ile çini kursu sahnesi
İzlememiş olanlar için çok fazla konuyu anlatmayacağım ama eğer eski yeşilçam filmlerinin senaryosunu seviyor ve "Nerede o eski Türk sineması" diyorsanız, tavsiye edilebilir bir filmdir kendileri.
Osman Sınav imzalı Aşk Kırmızı'da sadece Nurgül Yeşilçay yok tabi ki. Ferhat karakteriyle Tayanç Ayaydın, Zeynep ve Burcu karakterleriyle de Ezgi Asaroğlu çıkıyor karşımıza.

Filmin müzikleri genel olarak, son zamanalarda sıkça dinlediğimiz Mehmet Erdem imzası taşıyor. Bana göre filmin içinde çok fazla bulunan müzikler yerinde kullanılmış.



Filmde dikkatimi çeken bir başka nokta ise Çini kursu. Osman Sınavın bu noktada farkını belli ettiğini görüyoruz. Nurgül Yeşilçay'ın canlandırdığı Nazlıgül karakteri çini kursuna devam ediyor ve bir kaç cümlede olsa çini sanatımızı tanıtıyor. Kurtlar Vadisiyle Türkiye'ye Ebru Sanatını tanıtan (Bir çoğu için Ebru Ömer Baba demektir.) usta yönetmen, bu filminde de kadim sanatlarımızdan Çiniyle adeta filmini imzalıyor.
Yüksek beklentiden uzak ve filmle kavga etmeden izlenirse, zevk alınabilecek bir yapıt.

Film benim için 10 üzerinden 5,5 puan 




İyi Seyirler Efendim...

22 Mayıs 2013

Antalya

HKB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder