HKB Gözü Instagram'da

29 Ağustos 2013 Perşembe

Baby Can I Hold You Tonight? - Tracy Chapman (Takıntı Şarkılar-6)


Takıntı şarkı dediğin bu değil ise başka nedir? Yatmadan önce mırıldanıyorum. Rüyamda görüyorum ve söylediğim kişinin ellerini tutuyorum. Uyandığımda kaldığım yerden devam ediyorum.

Beni her yönden etkileyen az şarkıdan biridir, "Baby Can I hold you tonight?". Sözlerinin anlaşılabilirlikte ki sadeliği, söyleyenin sesinin titremesi, yüz ifadeleri ve duygunun basit ama bir o kadarda derin ifadesi.

Bestesinden daha çok güftesini beğendiğim tek yabancı şarkı olsa gerek benim için. O kadar çok şey söylemek isterdim ki bana hissettirdikleri hakkında, belki o yüzdendir sürekli yazmayı ertelemem.

Pamukkale Yol dergisini okuyorum ki muhtemelen Denizli'ye gidiyorum. Dergide bir yazı dikkatimi çekti, başlığını hatırlayamasam da o yazı, beni Tracy Chapman'la tanıştırdı. Yazarın, içten ve olanca hayranlığı ile kendisinden bahsedişi ve de şarkılarını otobüsün müzik listesine eklemeleri, sesini ilk duyuşuma vesile olmuştur.

Buğulu bir siyahi sesi, kadın veya erkek çizgilerinin ötesinde... Yazarın söylediğine göre kendisinden konuşmayacak ve hatta konserlerde konuşamayacak kadar çekingen bir kadın. Evet, yazar da Chapman'ın kadın olduğunu duyunca epey şaşırdığını itiraf ediyor. Ben sadece duyguların cinsiyeti olmadığını gösterdiği için memnun oldum. Ama biraz meraklı bir kişilikseniz, internette ki fotoğraflarının ne kadar bu çizgiyi silikleştirdiğini göreceksiniz. Zaten çok acıdır ki YouTube videolarının altındaki yorumlardan biri sesi, diğeri ise görünüşü hakkındadır.

Çok iyi tanımıyorum kendisini, dergi yazarının söyledikleri kadarıyla, ilk albümü "Fast Car" inanılmaz bir çıkış yapmış ama sonrasında hayranları kendisine 4 Grammy Ödülü getiren bu albümün tadını diğerlerinde alamamıştır.

Ben de en çok iz bırakan şarkısı "Baby Can I hold you tonight?" olsa da size şiddetle Fast Car albümünün tamamını dinlemenizi tavsiye ederim. Özellikle "Fast Car" ve "Give me a Reaseon" dikkatinizi çekecektir.

Tabi bu şarkının bana kimi hatırlattığı ve rüyamda kimi gördüğüm ise bambaşka bir konudur. :)

İyi dinlemeler Efendim!
HKB
Turhal Ağustos'13

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder